– Chodzi nam o to, by nie przegapić najciekawszych projektów. W Polsce istnieją zupełnie niesamowite, niezwykle wartościowe koncepcje dotyczące start-upów, przedsiębiorczości społecznej, inicjatyw infrastrukturalnych, które realnie odmienić mogą na lepsze naszą rzeczywistość. Bezwzględnie warto w nie inwestować, bo zysk społeczny może być olbrzymi – podkreśla Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.
A więc pozostają tak naprawdę dwa tygodnie. Organizatorzy konkursu zastrzegają, że projektów nie mogą zgłaszać osoby fizyczne, projekty nie mogą też dotyczyć stypendiów. – Profilujemy ten konkurs po to, by promować nowe rozwiązania proponowane przez zorganizowane grupy osób – zaznaczają przedstawiciele Kulczyk Foundation.
Co należy zrobić, by podjąć walkę o pieniądze? Po pierwsze dokładnie przeczytać regulamin, który czeka pod adresem www.kulczykfoundation.org.pl w zakładce „wsparcie” (kliknij i zjedź na sam dół). Po drugie wypełnić formularz, który jest dostępny w tym samym miejscu. Po trzecie złożyć go drogą mailową lub pocztą zgodnie z zasadami w regulaminie.
– Wnioski będziemy oceniać do 15 lutego przyszłego roku. Specjalna komisja oceni je według wielu kryteriów m.in. wiarygodności kosztorysu, potencjału fundraisingowego, współpracy ze społecznością lokalną czy możliwego zaangażowania wolontariuszy – tłumaczy Marta Schmude-Olczak.
Kulczyk Foundation to Fundacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych przede wszystkim w tych częściach świata, w których beneficjenci pomocy nie mają żadnych szans na samodzielną poprawę jakości swojego życia. Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne.
– Działamy tak, by poruszona przez nas pierwsza kostka domina poruszała kolejne. Na co dzień doskonalimy procedury efektywnego biznesu. W sferze działań pozarządowych właśnie one mogą stać się podstawą tworzenia skutecznych strategii przedsięwzięć społecznych. Tak rozumiemy prawdziwe znaczenie odpowiedzialnego biznesu – wyjaśnia Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation, członek Rady Nadzorczej Kulczyk Investments.