POSTĘP RZECZOWY W OKRESIE 01.09.2011-31.12.2011
ZADANIE 1. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W LIPINKACH
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 20h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 5 dzieci, w tym 3 uczniów i 2 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 5 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 3 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 20h zajęć;
dla 5 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 4 uczniów i 1 uczennice zostało zrealizowanych 15h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych.
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennice, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 10 h;
dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennic, uzdolnionych plastycznie - 10 h oraz dla 4 dzieci, w tym 2 uczniów i 2 uczennic, uzdolnionych polonistycznie - 10 h.
Łącznie zrealizowano 85 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Lipinkach. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli), eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 2. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁĄKORZU
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 20h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 8 dzieci, w tym 8 chłopców ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 4 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 15h zajęć;
dla 6 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 6 chłopców zostało zrealizowanych 30h zajęć logopedycznych
dla 3 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 2 uczniów i 1 uczennica zostało zrealizowanych 15h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych.
Łącznie zrealizowano 80 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Łąkorzu. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli), eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 3. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OSTROWITEM
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 20h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 5 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 3 uczennice zostało zrealizowanych 15h zajęć;
dla 12 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 7 uczniów i 5 uczennic, zostało zrealizowanych 30h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 5 dzieci, w tym 4 uczniów i 1 uczennica, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 10 h;
dla 6 dzieci, w tym 6 uczennic uzdolnionych plastycznie - 10 h oraz dla 5 dzieci, w tym 1 uczeń i 4 uczennice, uzdolnionych polonistycznie - 10 h.
Łącznie zrealizowano 95 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Ostrowitem. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 4. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SZWARCENOWIE
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 20h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 8 dzieci, w tym 4 uczniów i 4 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 8 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 4 uczniów i 4 uczennice zostało zrealizowanych 20h zajęć;
dla 12 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 7 uczniów i 5 uczennic, zostało zrealizowanych 30h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 7 dzieci, w tym 3 uczniów i 4 uczennice, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 20 h;
dla 7 dzieci uzdolnionych polonistycznie, w tym 3 uczniów i 4 uczennice, - 15 h.
Łącznie zrealizowano 105 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Ostrowitem. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 5. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BISKUPCU
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 30h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 22 dzieci, w tym 11 uczniów i 11 uczennic ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 18 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 8 uczniów i 10 uczennic zostało zrealizowanych 30h zajęć;
dla 20 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 10 uczniów i 10 uczennic, zostało zrealizowanych 50h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 14 dzieci, w tym 7 uczniów i 7 uczennic, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 20 h;
dla 22 dzieci uzdolnionych polonistycznie, w tym 5 uczniów i 17 uczennic, - 30 h.
Łącznie zrealizowano 160 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Biskupcu. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 6. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KROTOSZYNACH
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 45h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 21 dzieci, w tym 12 uczniów i 9 uczennic ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 8 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 6 uczennic zostało zrealizowanych 20h zajęć;
dla 20 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 10 uczniów i 10 uczennic, zostało zrealizowanych 50h zajęć logopedycznych
dla 5 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 3 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 10h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych
Łącznie zrealizowano 125 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Krotoszynach. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 8 ZARZĄDZANIE PROJEKTEM.
W ramach zarządzania utworzono Biuro Projektu oraz dobrano i zatrudniono kadrę zarządzającą posiadającą doświadczenie w realizacji projektów EFS. Dodatkowo w każdej z 6 szkół, które przystąpiły do projektu bieżący nadzór nad realizacją projektu prowadzić będą dyrektorzy/ki tych SP. Projekt zarządzany jest równościowo, w skład kadry zarządzającej weszli zarówno K jak i M, co zapewnia zrównoważony pod kątem płci udział w procesach decyzyjnych. Kadra projektu została przeszkolona przez Koordynatora o obowiązku przestrzegania zasady równości szans płci i sposobach jej stosowania. Zgodnie z wytycznymi do promocji projektów oznakowano Biuro Projektu i miejsca zajęć, wszystkie dokumenty oznakowywano odpowiednimi logotypami i informacją o współfinansowaniu. Dopełniono formalności związanych z rekrutacją uczniów i uczennic do projektu, ostatecznie zweryfikowano liczbę dzieci, uzupełniono dokumenty. Przeprowadzono postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego (zgodnie z PZP) na zakup usługi szkoleniowej, w którym wyłoniono wykonawcę tej usługi. W roku 2011 przeprowadzono dwa razy procedurę zapytania ofertowego dotyczącego dostawy pomocy dydaktycznych dla projektu – pierwsza dnia 14.12.2011r. – 20.12.2011r., druga 20.12.2011r. – 24.12.2011r. Zapytania wysłano do czterech firm – „Moje Bambino”, „Novum”, „Educarium”, „Nowa szkoła”. Zarówno pierwsze jak i drugie zapytanie ofertowe pozostało bez odzewu w/w firm. W miesiącu styczniu zostanie powtórzona procedura zapytania ofertowego.
Przez cały czas sprawowany był monitoring i promocja projektu m.in. z użyciem strony internetowej www.gminabiskupiec.pl. Przeprowadzono 1 etap badania ewaluacyjnego zgodnie z zasadą równości płci- kwestionariusze/ankiety przygotowane z podziałem na płeć respondentów.
PLANOWANY PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU W KOLEJNYM OKRESIE ROZLICZENIOWYM 01.01.2012-29.02.2012
W okresie rozliczeniowym 01.01.2012-29.02.2012 prowadzone będą zajęcia dla dzieci przewidziane w projekcie, z zachowaniem przerwy przeznaczonej na ferie zimowe dla dzieci.
Przez kolejny okres trwania projektu sprawowany będzie monitoring i promocja projektu m.in. z użyciem strony internetowej www.gminabiskupiec.pl. Przeprowadzone będzie kolejne badanie ewaluacyjne zgodnie z zasadą równości płci- kwestionariusze/ankiety przygotowane z podziałem na płeć respondentów.
Przeprowadzona będzie ponownie procedura zapytania ofertowego dotyczącego dostawy pomocy dydaktycznych dla projektu i zakupione zostaną wszystkie pomoce dydaktyczne przewidziane w projekcie.
POSTĘP RZECZOWY W OKRESIE 01.01.2012 – 29.02.2012
ZADANIE 1. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W LIPINKACH
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 13h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 5 dzieci, w tym 3 uczniów i 2 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 5 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 3 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 14h zajęć;
dla 5 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 4 uczniów i 1 uczennice zostało zrealizowanych 10h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych.
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennice, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 10h;
dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennic, uzdolnionych plastycznie - 7 h oraz dla 4 dzieci, w tym 2 uczniów i 2 uczennic, uzdolnionych polonistycznie - 6 h.
Łącznie zrealizowano 60h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Lipinkach. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli), eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 2. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁĄKORZU
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 7h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 8 dzieci, w tym 8 chłopców ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 4 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 4h zajęć;
dla 6 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 6 chłopców zostało zrealizowanych 20h zajęć logopedycznych
dla 3 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 2 uczniów i 1 uczennica zostało zrealizowanych 10h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych.
Łącznie zrealizowano 41 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Łąkorzu. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli), eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 3. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OSTROWITEM
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 14h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 5 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 3 uczennice zostało zrealizowanych 10h zajęć;
dla 12 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 7 uczniów i 5 uczennic, zostało zrealizowanych 20h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 5 dzieci, w tym 4 uczniów i 1 uczennica, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 7.h;
dla 6 dzieci, w tym 6 uczennic uzdolnionych plastycznie - 7 h oraz dla 5 dzieci, w tym 1 uczeń i 4 uczennice, uzdolnionych polonistycznie - 7.h.
Łącznie zrealizowano 65 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Ostrowitem. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 4. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SZWARCENOWIE
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 14 h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 8 dzieci, w tym 4 uczniów i 4 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 8 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 4 uczniów i 4 uczennice zostało zrealizowanych 14 h zajęć;
dla 12 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 7 uczniów i 5 uczennic, zostało zrealizowanych 20 h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 7 dzieci, w tym 3 uczniów i 4 uczennice, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 14h;
dla 7 dzieci uzdolnionych polonistycznie, w tym 3 uczniów i 4 uczennice, - 10h.
Łącznie zrealizowano 72 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Ostrowitem. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 5. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BISKUPCU
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 19 h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 22 dzieci, w tym 11 uczniów i 11 uczennic ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 18 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 8 uczniów i 10 uczennic zostało zrealizowanych 20h zajęć;
dla 20 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 10 uczniów i 10 uczennic, zostało zrealizowanych 32h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 14 dzieci, w tym 7 uczniów i 7 uczennic, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 14h;
dla 22 dzieci uzdolnionych polonistycznie, w tym 5 uczniów i 17 uczennic, - 20h.
Łącznie zrealizowano 105h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Biskupcu. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 6. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KROTOSZYNACH
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 32 h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 21 dzieci, w tym 12 uczniów i 9 uczennic ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 8 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 6 uczennic zostało zrealizowanych 12 h zajęć;
dla 20 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 10 uczniów i 10 uczennic, zostało zrealizowanych 30 h zajęć logopedycznych
dla 5 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 3 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 6 h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych
Łącznie zrealizowano 80 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Krotoszynach. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 8 ZARZĄDZANIE PROJEKTEM.
W ramach zarządzania prowadzono Biuro Projektu. Dodatkowo w każdej z 6 szkół, które przystąpiły do projektu bieżący nadzór nad realizacją projektu prowadzili dyrektorzy/ki tych SP. Projekt zarządzany jest równościowo, w skład kadry zarządzającej weszli zarówno K jak i M, co zapewnia zrównoważony pod kątem płci udział w procesach decyzyjnych. W roku 2011 przeprowadzono dwa razy procedurę zapytania ofertowego dotyczącego dostawy pomocy dydaktycznych dla projektu – pierwsza ogłoszona dnia 26.01.2012r. – rozstrzygnięta dnia 13.02.2012r. – otrzymano dwie oferty i doposażono trzy szkoły, druga ogłoszona dnia 17.02.2012r. – rozstrzygnięta dnia 06.03.2012r. – otrzymano dwie oferty i uruchomiono procedurę doposażenia kolejnych trzech szkół.
Przez cały czas sprawowany był monitoring i promocja projektu m.in. z użyciem strony internetowej www.gminabiskupiec.pl. Przeprowadzono kolejne badanie ewaluacyjne zgodnie z zasadą równości płci- kwestionariusze/ankiety przygotowane z podziałem na płeć respondentów.
PLANOWANY PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU W KOLEJNYM OKRESIE ROZLICZENIOWYM 01.01.2012-29.02.2012
W okresie rozliczeniowym 01.03.2012r – 31.03.2012r. prowadzone będą zajęcia dla dzieci przewidziane w projekcie.
Przez kolejny okres trwania projektu sprawowany będzie monitoring i promocja projektu m.in. z użyciem strony internetowej www.gminabiskupiec.pl. Przeprowadzone będzie kolejne badanie ewaluacyjne zgodnie z zasadą równości płci- kwestionariusze/ankiety przygotowane z podziałem na płeć respondentów.
POSTĘP RZECZOWY W OKRESIE 01.03.2012 – 31.03.2012
ZADANIE 1. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W LIPINKACH
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 8h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 5 dzieci, w tym 3 uczniów i 2 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 5 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 3 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 6h zajęć;
dla 5 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 4 uczniów i 1 uczennice zostało zrealizowanych 12h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych.
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennice, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 2h;
dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennic, uzdolnionych plastycznie - 5h oraz dla 4 dzieci, w tym 2 uczniów i 2 uczennic, uzdolnionych polonistycznie - 4 h.
Łącznie zrealizowano 37h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Lipinkach. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli), eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 2. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁĄKORZU
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 13h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 8 dzieci, w tym 8 chłopców ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 4 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 11h zajęć;
dla 6 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 6 chłopców zostało zrealizowanych 10h zajęć logopedycznych
dla 3 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 2 uczniów i 1 uczennica zostało zrealizowanych 8h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych.
Łącznie zrealizowano 42 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Łąkorzu. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli), eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 3. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W OSTROWITEM
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 7h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 6 dzieci, w tym 3 uczniów i 3 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 5 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 3 uczennice zostało zrealizowanych 5h zajęć;
dla 12 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 7 uczniów i 5 uczennic, zostało zrealizowanych 10h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 5 dzieci, w tym 4 uczniów i 1 uczennica, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 4.h;
dla 6 dzieci, w tym 6 uczennic uzdolnionych plastycznie - 4 h oraz dla 5 dzieci, w tym 1 uczeń i 4 uczennice, uzdolnionych polonistycznie - 4h.
Łącznie zrealizowano 34 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Ostrowitem. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 4. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W SZWARCENOWIE
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 7 h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 8 dzieci, w tym 4 uczniów i 4 uczennice ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 8 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 4 uczniów i 4 uczennice zostało zrealizowanych 7 h zajęć;
dla 12 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 7 uczniów i 5 uczennic, zostało zrealizowanych 10 h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 7 dzieci, w tym 3 uczniów i 4 uczennice, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 7h;
dla 7 dzieci uzdolnionych polonistycznie, w tym 3 uczniów i 4 uczennice, - 5h.
Łącznie zrealizowano 36 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Ostrowitem. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 5. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BISKUPCU
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 14 h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 22 dzieci, w tym 11 uczniów i 11 uczennic ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 18 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 8 uczniów i 10 uczennic zostało zrealizowanych 13h zajęć;
dla 20 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 10 uczniów i 10 uczennic, zostało zrealizowanych 23h zajęć logopedycznych
Ponadto zrealizowano zajęcia rozwijające zainteresowania: dla 14 dzieci, w tym 7 uczniów i 7 uczennic, uzdolnionych z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych - 8h;
dla 22 dzieci uzdolnionych polonistycznie, w tym 5 uczniów i 17 uczennic, - 13h.
Łącznie zrealizowano 71h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Biskupcu. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) eksploatacji sal dydaktycznych oraz zapewniono dzieciom transport na zajęcia.
ZADANIE 6. WSPARCIE DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KROTOSZYNACH
W ramach tego zadania zostało zrealizowanych 23 h zajęć dodatkowych opracowanych przez nauczycieli dla 21 dzieci, w tym 12 uczniów i 9 uczennic ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
dla 8 dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym 2 uczniów i 6 uczennic zostało zrealizowanych 9h zajęć;
dla 20 dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, w tym 10 uczniów i 10 uczennic, zostało zrealizowanych 21 h zajęć logopedycznych
dla 5 dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, w tym 3 uczniów i 2 uczennice zostało zrealizowanych 6 h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych
Łącznie zrealizowano 59 h zajęć.
Wszystkie zajęcia prowadzone były z uwzględnieniem równości płci. Materiały prezentowane i wykorzystywane na zajęciach zawierały wizerunki zarówno dziewczynek i chłopców, co pozwoliło wyeliminować wiele stereotypów związanych z płcią. Prowadzący zajęcia w mowie i piśmie używali końcówek męskich i żeńskich. Poprzez gry i zabawy kształtowano partnerskie relacje między uczniami i uczennicami opierając się na zasadzie wzajemnego szacunku, równych prawach i obowiązkach oraz równym postrzeganiu ról kobiecych i męskich w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie i uczennice otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu niezależnie od stereotypów płci.
Zajęcia odbywały się w SP w Krotoszynach. W ramach tego zadania poniesiono koszty realizacji zajęć (wynagrodzenia nauczycieli) oraz eksploatacji sal dydaktycznych.
ZADANIE 8 ZARZĄDZANIE PROJEKTEM.
W ramach zarządzania prowadzono Biuro Projektu. Dodatkowo w każdej z 6 szkół, które przystąpiły do projektu bieżący nadzór nad realizacją projektu prowadzili dyrektorzy/ki tych SP. Projekt zarządzany jest równościowo, w skład kadry zarządzającej weszli zarówno K jak i M, co zapewnia zrównoważony pod kątem płci udział w procesach decyzyjnych. W roku 2011 przeprowadzono dwa razy procedurę zapytania ofertowego dotyczącego dostawy pomocy dydaktycznych dla projektu – pierwsza ogłoszona dnia 26.01.2012r. – rozstrzygnięta dnia 13.02.2012r. – otrzymano dwie oferty i doposażono trzy szkoły, druga ogłoszona dnia 17.02.2012r. – rozstrzygnięta dnia 06.03.2012r. – otrzymano dwie oferty i uruchomiono procedurę doposażenia kolejnych trzech szkół. W chwili obecnej wszystkie szkoły otrzymały już zamówione pomoce dydaktyczne.
Przez cały czas sprawowany był monitoring i promocja projektu m.in. z użyciem strony internetowej www.gminabiskupiec.pl. Przeprowadzono kolejne badanie ewaluacyjne zgodnie z zasadą równości płci- kwestionariusze/ankiety przygotowane z podziałem na płeć respondentów.
PLANOWANY PRZEBIEG REALIZACJI PROJEKTU W KOLEJNYM OKRESIE ROZLICZENIOWYM 01.04.2012-30.06.2012
W okresie rozliczeniowym 01.04.2012r – 30.06.2012r. prowadzone będą zajęcia dla dzieci przewidziane w projekcie.
Przez kolejny okres trwania projektu sprawowany będzie monitoring i promocja projektu m.in. z użyciem strony internetowej www.gminabiskupiec.pl. Przeprowadzone będzie kolejne badanie ewaluacyjne zgodnie z zasadą równości płci- kwestionariusze/ankiety przygotowane z podziałem na płeć respondentów.
Opracował:
Agnieszka Stajszczak