Ułatwienia dostępu

Menu główne

Menu główne

Cyfrowy Biskupiec

Udostępnił: 

Facebook
Platforma X
Drukuj
E-mail

30 września 2019r. Wójt Gminy Biskupiec Arkadiusz Dobek wraz ze Skarbnikiem Gminy Beatą Rzymowską podpisał umowę z Marszałkiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego Markiem Gustawem Brzezinem i Wicemarszałkiem Mironem Sycz umowę o dofinansowanie projektu „Cyfrowy Biskupiec – zwiększenie dostępu mieszkańców do wysokiej jakości elektronicznych usług publicznych” w ramach osi priorytetowej 3 – „Cyfrowy Region” Działania 3.1 – „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych”.

Całkowita wartość projektu 1 197 405,00 zł

Kwota dofinansowania wynosi 1 017 794, 25 zł

Zakończenie realizacji zadania planowane jest na koniec roku 2020

WYKAZ E-USŁUG

1)       Prowadzenie spraw w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych- Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących podatku od nieruchomości od osób fizycznych, w tym złożenie formularza informacji przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego podatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych.

2)       Prowadzenie spraw w zakresie podatku od nieruchomości od osób prawnych -Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących podatku od nieruchomości od osób prawnych, w tym złożenie formularza deklaracji przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego podatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych.

3)        Prowadzenie spraw w zakresie podatku rolnego od osób fizycznych – Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących podatku rolnego, w tym złożenie formularza informacji lub deklaracji (w zależności od statusu podatnika) przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego podatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych

4)       Prowadzenie spraw w zakresie podatku rolnego od osób prawnych – Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących podatku rolnego, w tym złożenie formularza informacji lub deklaracji (w zależności od statusu podatnika) przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego podatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych

5)       Prowadzenie spraw w zakresie podatku leśnego od osób fizycznych – Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących podatku leśnego, w tym złożenie formularza informacji lub deklaracji (w zależności od statusu podatnika) przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego podatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych.

6)       Prowadzenie spraw w zakresie podatku leśnego od osób prawnych – Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących podatku leśnego, w tym złożenie formularza informacji lub deklaracji (w zależności od statusu podatnika) przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego podatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych.

7)       Prowadzenie spraw w zakresie podatku od środków transportowych – Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących podatku od środków transportowych, w tym złożenie formularza deklaracji przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego podatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych.

8)       Prowadzenie spraw w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi – Usługa (poprzez formularze na platformie ePUAP oraz portal zintegrowany z innymi systemami) umożliwi pełną obsługę spraw dotyczących gospodarowania odpadami, w tym złożenie formularza deklaracji „śmieciowej” przez ePUAP, elektroniczne procedowanie sprawy wewnątrz Urzędu, publikowanie informacji na portalu (dane dla konkretnego płatnika po zalogowaniu) oraz obsługę płatności internetowych.

9)       Złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – Usługa umożliwi złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej- podstawa prawna: Ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2016 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2017 r.

10)   Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o posiadaniu bądź nieposiadaniu gospodarstwa rolnego –  Usługa umożliwi złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o posiadaniu bądź nieposiadaniu gospodarstwa rolnego

11)   Złożenie wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: decyzja o warunkach zabudowy – Usługa umożliwi złożenie wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu: decyzja o warunkach zabudowy

12)   Złożenie wniosku o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych – Usługa umożliwi złożenie wniosku o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych.

13)   Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości – Usługa umożliwi złożenie wniosku o wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu z opłatami (np. podatki, opłaty lokalne) lub stwierdzających stan zaległości w opłatach.

14)   Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – Usługa umożliwi złożenie wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

15)   Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego -Usługa umożliwi złożenie wniosku o wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

16)    Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego -Usługa umożliwi złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki / terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

17)   Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego –  Usługa umożliwi złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

18)   Prowadzenie rekrutacji do szkół/przedszkoli drogą elektroniczną –

19)   Usługa umożliwi złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola/szkoły w ramach naboru z zastosowaniem elektronicznego systemu naboru

20)   Prowadzenie spraw w zakresie zamówień publicznych – Usługa umożliwi elektroniczne prowadzenie spraw w zakresie zamówień publicznych

- cb_marsz_2.jpg
- cb_marsz_3.jpg
- cb_marsz.jpg
- cb_marsz_4.jpg

W dniu 19 czerwca 2020r. Wójt Gminy Biskupiec Arkadiusz Dobek podpisał umowę z Firmą Madkom Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdyni reprezentowaną przez Prokurenta Marcina Jorka na dostarczenie i uruchomienie Systemu, tj. modernizacja, dostawa i wdrożenie systemów informatycznych oraz uruchomienie e-usług publicznych z dostawą niezbędnego sprzętu dla Gminy Biskupiec zgodnie z SIWZ oraz złożoną przez Wykonawcę ofertą w ramach Projektu „Cyfrowy Biskupiec – zwiększenie dostępu mieszkańców do wysokiej jakości elektronicznych usług publicznych” realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, III Osi Priorytetowej Cyfrowy Region, Działanie 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych, nr projektu RPWM.03.01.00-28-0007/19.

Przedmiot umowy obejmuje w szczególności:

– przeprowadzenie analizy wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych oraz zaprojektowanie architektury Systemu,

– opracowanie dokumentacji technicznej Systemu,

– opracowanie i dostawę, instalację i konfigurację Oprogramowania,

– dostawę, instalację i konfigurację sprzętu będącego przedmiotem Zamówienia,

– testowanie i uruchomienie Systemu,

– przeprowadzenie instruktaży niezbędnych dla korzystania z Systemu przez pracowników Zamawiającego,

– udzielenie Zamawiającemu licencji na korzystanie z Utworów opisanych Umową,

– udzielenie gwarancji na przedmiot umowy,

– migrację danych do Systemu z istniejących i wykorzystywanych przez Zamawiającego systemów informatycznych i baz danych, jeśli będzie konieczna.

Termin realizacji umowy to 16 listopad 2020r.

Łączne wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy wynosi: 1 089 113,45 zł

- cb_1_podp_um__1_.jpg
- cb_1_podp_um__2_.jpg
- znaczki_cb.jpg

Gmina Biskupiec zakończyła realizację projektu

pn.:„Cyfrowy Biskupiec – zwiększenie dostępu mieszkańców do wysokiej jakości elektronicznych usług publicznych”

Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, III Osi Priorytetowej Cyfrowy Region, Działanie 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych w ramach umowy  nr RPWM.03.01.00-28-0007/19-00

Okres realizacji projektu: 03-06-2019-31-12-2020

W ramach realizacji projektu uruchomiono dostępne dla wszystkich systemy teleinformatycznych:

1.Centralna platforma e-usług mieszkańca, która pozwala bez wychodzenia z domu załatwić sprawy urzędowe w tym m.in.: związane ze złożeniem deklaracji podatkowych, spraw związanych z pozyskaniem zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości, czy też dokonania opłat

2. Zmodernizowany system dziedzinowy.

3. Elektroniczny system obiegu dokumentów.

4. System informacji przestrzennej.

5. System e-rekrutacje.

6. System e-zamówienia.

Ponadto projekt objął również zakupy:

1. Zakup licencji centralnej platformy e-usług mieszkańca,

2. Zakup licencji elektronicznego systemu obiegu dokumentów,

3. Zakup licencji systemu informacji przestrzennej,

4. Zakup licencji systemu e – rekrutacje,

5. Zakup licencji systemu e -zamówienia,

6. Wyposażenie serwerowni -zakup klastra serwerowego,  zakup macierzy NAS, zakup UPS, zakup przełącznika sieciowego, zakup urządzenia UTM, –

7. Wyposażenie stanowisk pracowniczych – zakup zestawu komputerowego (5 szt.),

8. Wyposażenie stanowiska kancelaryjnego – zakup skanera.

Całkowita wartość projektu: 1 175 213,45 zł

Kwota dofinansowania: 998 931,43

Aby skorzystać ze wszystkich dostępnych e-usług niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego

Profil można potwierdzić w urzędzie gminy