Ułatwienia dostępu

Menu główne

Menu główne

Deklaracja dostępności

Facebook
Platforma X
Drukuj
E-mail

Urząd Gminu w Biskupcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.gminabiskupiec.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 1 listopada 2024 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13 stycznia 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elemnty graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych
  • zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności

Treści nieobjęte przepisami

W części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i Głuchych. Wszystkie nowe filmy dodawane na naszej stronie mają już takie napisy.

Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 13 stycznia 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 13 stycznia 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Wszystkie materiały wideo zawierające treści mówione są tłumaczone na język migowy.

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Jakiekolwiek znalezione przez nas i/lub zgłoszone błędy dostępności strony internetowej będą korygowane na bieżąco.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Karoliny Nalik — mailowo sekretariat@gminabiskupiec.pl lub telefonicznie +48 56 47 45 057.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością – procedura

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Arkadiusz Dobek — Wójt Gminy Biskupiec,
  • Adres: ul. Rynek 1, 13-340 Biskupiec,
  • E-mail: ugb@gminabiskupiec.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Urząd Gminy w Biskupcu udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna budynku Urzędu Gminy w Biskupcu

Adres siedziby – Urząd Gminy w Biskupcu — ul. Rynek 1, 13-340 Biskupiec

Budynek Urzędu Gminy w Biskupcu posiada dwa wejścia: wejście główne od ulicy Rynek, do którego prowadzą schody oraz pochylnia dla wózków inwalidzkich z poręczami. Szerokość głównego wejścia oraz przestrzeń przed i za nim jest dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Przy głównym wejściu zamontowany jest system wezwania asysty. Wejście z tyłu budynku przeznaczone wyłącznie dla pracowników urzędu, do którego prowadzą schody.

Na parterze budynku zlokalizowany jest Punkt Obsługi Mieszkańców wyposażony w urządzenie do obsługi osób słabosłyszących – pętle indukcyjną.

W budynku znajduje się również przenośna pętla indukcyjna.

Budynek nie jest wyposażony w windę.

Ze względu na brak windy na parterze budynku znajdują się:

  • Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska,
  • Referat Podatkowy,
  • Referat Windykacji i Opłat,
  • Kasa
  • Punkt Obsługi Mieszkańców.

Do wydziałów zlokalizowanych na I i II piętrze można dostać się za pomocą schodołazu kroczącego, po uprzednim zgłoszeniu w Punkcie Obsługi Mieszkańców. Schodołaz obsługują przeszkoleni pracownicy urzędu.

Budynek urzędu wyposażony jest również w krzesło ewakuacyjne.

Korytarze oraz wejścia do biur dostosowane są dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Osoby z niepełnosprawnością mają prawo wstępu z psem asystującym do wszystkich ogólnie dostępnych przestrzeni budynku.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W ciągach komunikacyjnych są zastosowane kontrastowe barwy pomiędzy podłogą a drzwiami.

W budynku zastosowane jest oświetlenie nie powodujące powstawania ostrych i kontrastowych cieni oraz olśnienia.

W Urzędzie Gminy nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.

Dostępność architektoniczna budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

Adres siedziby – ul. Rynek 1, 13-340 Biskupiec

Budynek posiada jedno wejścia od strony ul. Rynek

Do wejścia od ul. Rynek prowadzą schody oraz pochylnia dla wózków inwalidzkich z poręczami. Szerokość wejścia jest dostosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Budynek ze względu na różnice poziomu wyposażony jest w windę schodową.

W budynku zlokalizowana jest toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Korytarze oraz wejścia do biur dostosowane są dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Osoby z niepełnosprawnością mają prawo wstępu z psem asystującym do wszystkich ogólnie dostępnych przestrzeni budynku.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

W ciągach komunikacyjnych są zastosowane kontrastowe barwy pomiędzy podłogą a ścianami oraz drzwiami.

W budynku zastosowane jest oświetlenie nie powodujące powstawania ostrych i kontrastowych cieni oraz olśnienia.

W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej nie można skorzystać z tłumacza języka migowego.

Pliki do pobrania

Autor: